header cover

Sailing course for novice drivers, enthusiasts and holidaymakers

Next Departure:

May 18, 2024

Greece:

Cyclades

Duration:

6 days - 7 nights

Max number of passengers:

6 people

Available:

May

Suitable for travellers:

15 - 65 years

Boarding from:

Milos

What's included

Cancellation policy

avatar image

Organised by:

Gianfranco R.

Member since 2017 -

Private

Italian

Spanish

avatar placeholder

Be the first one to book!

This experience, in a nutshell

We will meet in the port of the island of Milos, upon your arrival we will get to know each other a little to understand your level of experience on a sailboat, then a quick briefing on board to explain where the safety equipment is, I will show you how the rigging of the boat is (sheets and halyards). In our program, in the evening we will be either in a small port of fishing villages or in bays near a tavern that can be reached by tender.


We will go shopping (galley) and we will go to dinner in a typical Greek tavern to taste their specialties. We will set sail from the island of Milos to head to the most beautiful islands of the Aegean such as Ios, then the small Cyclades such as Shoinusa and Koufonisi, from there to Astypalaia, and we will end our adventure on the island of Rhodes, after having lived a different experience than the usual holidays, a long week full of emotions, new experiences and many new friends!

€500

6 days - 7 nights

experience image 0experience image 1
experience image 2
experience image 3

10+

Show all

Boat & Classes of Service

Beneteau Cyclades 50 - 2007

Type

Monohull

Length

15.65 m.

Toilets

4

Cabins

4

Our itinerary

Our trip starts here:

Milos.

Saturday

May 18

from 17:00

to 17:00

Our trip ends here:

Rhodes.

Saturday

May 25

from 9:00

to 10:00

Our itinerary

We'll set sail from Milos bound for Ios, where we'll spend the night. Then the next day we will head to the small Cyclades and decide whether to go toKuoufonisi or Shoinousa depending on the weather and winds. From there Astypalaia, Tilos and Rhodes.

Frequent questions

The organiser reviews

avatar image

Organised by:

Gianfranco R.

Member since 2017 -

Private

Italian

Spanish

4.95/5

out of

21

reviews

Organiser

avatar placeholder

On a sailing boat for a wonderful holiday in the Ionians

08/28/2023

Katia T.

-

Italy

Vacanza indimenticabile! Abbiamo visitato posti splendidi a bordo della Fiona, barca ben attrezzata, capiente molto ben organizzata. A bordo ci siamo sentiti davvero a casa non mancava nulla. Il nostro skipper Gianfranco è stato un eccellente padrone di casa, conosce benissimo i posti visitati e questo ci ha consentito di godere al meglio della vacanza visitando le calette più belle, senza lunghe navigazioni e mangiando in posti locali semplici ma deliziosi. Non sono mancate delle belle veleggiate tra le isole del mar ionio. Gianfranco è stato uno di noi abbiamo condiviso momenti unici che hanno reso la vacanza splendida! Non meno importante la possibilità di mangiare senza glutine, opportunità che non tutti garantiscono! Grazie Gianfranco e Fiona, a presto! Katia&Simona
avatar image

On a sailing boat for a wonderful holiday in the Ionians

08/22/2023

VITTORIA G.

-

Italy

Bellissima vacanza…molto rilassante. Il Capitano Gianfranco cura il tragitto nei minimi dettagli riuscendo a far immergere la ciurma nella cultura del paese…fuori dalle rotte e dalle mete prettamente turistiche, il tutto in totale sicurezza e allegria. Grazie! Vitto&Caterix
avatar image

On a sailing boat for a wonderful holiday in the Ionians

08/21/2023

Tommi P.

-

Italy

Una settimana straordinaria a bordo della Fiona con Gianfranco. La barca è davvero ben attrezzata e molto comoda. Il capitano ha una esperienza tale che trasmette una serenità incredibile a tutto l’equipaggio. Conosce molto bene il mare e sfrutta sempre alla perfezione le condizioni meteorologiche per rendere ogni tappa piacevole e sicura. Inoltre è una persona talmente solare che fa venire il sorriso anche ai più burberi (dote eccezionale). I suoi racconti vi accompagneranno tra mille risate, ristoranti nascosti e posti incantevoli in cui perdersi. Per me non era la prima di esperienza di questo tipo, ma sicuro una delle migliori. Grazie Gianfranco. SUPER CONSIGLIATO!!
avatar image

On a sailing boat for a wonderful holiday in the Ionians

08/20/2023

Alfred P.

-

Italy

Settimana in barca indimenticabile sia per i posti visitati che per l’esperienza sulla Fiona. Gianfranco, il capitano della Fiona, è uno skipper esperto che fa sembrare ogni manovra sulla barca semplice mettendo sempre in primo piano la sicurezza dell’equipaggio. La conoscenza di Gianfranco dell’area ci ha permesso di godere delle spiagge più belle e sei ristoranti più buoni. Ma quello che personalmente reputo come valore aggiunto è il carattere del Capitano sempre positivo e con la battuta sempre pronta, con l’obiettivo di far rilassare e divertire l’equipaggio. Se il capitano non è al timone della Fiona significa che sta preparando un aperitivo o un primo che vi metterà il buon umore dopo un bagno nelle acque cristalline della Grecia!

Let's talk Sailsquare!

HuffpostSailing todayYahoo!

Secure payments

MastercardVisaAmerican ExpressApple pay

© 2023 Sailsquare Srl SB • All rights reserved - VAT IT07860990964