header cover
sailsquare logo

Daily sailing in the Tavolara Marine Park

Italy:

Northern Sardinia

Duration:

1 day - 0 nights

Max number of passengers:

6 people

Available:

-

Boarding from:

Porto San Paolo, OT, Italia

What's included

Cancellation policy

avatar image

Organised by:

Valerio & Ada

Member since 2015 -

Private

Italian

English

German

French

This experience, in a nutshell

Departure from the square of Porto San Paolo. Sailing among the islands of the Tavolara archipelago with Ada and Valerio.

We will set sail from the Cavalli island, towards the Piana island, we will pass under the majestic Tavolara island, we will split the splendid turquoise waters of the Molara pools. Stop at anchor in a bay protected according to the wind direction.

Swim in the crystal clear waters and snorkeling, aperitif and lunch in the cockpit, afternoon relaxation, diving and fun.
Return to Porto San Paolo before sunset.

No Departures available

experience image 0experience image 1
experience image 2
experience image 3

Boat & Classes of Service

Beneteau First 41 S - 1990

Type

Sailboat

Length

12.3 m.

Toilets

2

Cabins

2

boat image 0boat image 1
boat image 2
boat image 3

9+

Show all

Our itinerary

Our trip starts here:

Porto San Paolo, OT, Italia.

Check-in: 9:00 AM

Our trip ends here:

Porto San Paolo, OT, Italia.

Check-out: 6:00 PM

The organiser reviews

avatar image

Organised by:

Valerio & Ada

Member since 2015 -

Private

Italian

English

German

French

5.0/5

out of

43

reviews

Skipper

Boat

Destination

avatar image

Daily sailing in the Tavolara Marine Park

07/5/2025

Chiara C.

-

Italy

È stata una giornata bellissima! Ada e Valerio sono due persone superaccoglienti e molto molto interessanti, oltre che due skipper coi fiocchi, con tantissimi anni e tantissime miglia di esperienza. La barca è un gioiello! Grazie!
avatar image

Daily sailing in the Tavolara Marine Park

07/5/2025

Claudio C.

Ada e Valerio sono delle persone splendide. Aperte, ospitali, entusiaste della vita e del mondo che ci ospita. La giornata è stata attiva e coinvolgente (sono dei velisti esperti disponibilissimi a condividere competenze ed esperienze), interessante, piacevole. Mille grazie con un abbraccio, anche alla loro scattante e comoda [hidden].
avatar image

Sailing daily in the Tavolara Marine Park

07/25/2023

Rita B.

Bellissima giornata nel Golfo di Tavolara! Valerio è stato davvero gentilissimo e di compagnia! Mi ha messo subito a mio agio e sono riuscita per questo ad imparare anche qualche nozione di base sulla vela ???? ci ha offerto anche un buonissimo aperitivo in rada tra chiacchiere e goloserie sarde???? senza dubbio consigliato e spero a presto!
avatar image

Sailing daily in the Tavolara Marine Park

07/24/2023

Mario P.

-

Italy

Una bellissima giornata da ripetere necessariamente! Valerio ne sa davvero tanto di mare e vele ed una semplice passeggiata giornaliera è decisamente un occasione per imparare cose nuove. Persona assolutamente di compagnia, il capitano a 360° dalla barca all'aperitivo :) Consigliatissimo anche per chi è all'asciutto di vela come noi ed ha piacere di imparare da chi per mare ci va da tanto.

Let's talk Sailsquare!

HuffpostSailing todayYahoo!

Secure payments

MastercardVisaGoogle PayApple Pay

© 2025 Sailsquare Srl SB • All rights reserved - VAT IT07860990964