header cover
sailsquare logo

Capraia Totano Festival... the beginning of next summer!!

Italy:

Tuscany

Duration:

5 days - 4 nights

Max number of passengers:

9 people

Available:

-

Boarding from:

San Vincenzo, LI, Italia

What's included

Cancellation policy

avatar image

Organised by:

Marco G.

Member since 2021 -

Organisation

Italian

Spanish

English

This experience, in a nutshell

La sagra del totano è’ il modo per darsi appuntamento alla stagione 2024, una festa in piazza all’insegna della musica e divertimento !

Questa vacanza in barca a vela organizzata in occasione della Sagra del Totano di Capraia sarà un'esperienza indimenticabile per voi. Imbarcatevi in questa avventura mozzafiato e vi troverete a solcare le acque cristalline del Mar Tirreno a bordo di una confortevole barca a vela, guidati da un esperto capitano.

Durante il viaggio, avrete l'opportunità di esplorare le calette nascoste dell'isola di Capraia, nuotare in acque turchesi e ammirare panorami spettacolari. Ma il punto culminante sarà sicuramente la Sagra del Totano di Capraia, dove immergerete i vostri sensi nella cultura locale e nella tradizione culinaria. Assaggerete prelibatezze a base di totano fresco, parteciperete a festeggiamenti tradizionali e ballerete al ritmo della musica locale. Questa vacanza vi regalerà un mix unico di avventura, relax e autenticità, creando ricordi indelebili da portare con voi per sempre.
Ma oltre a questo ci sarà da navigare, veleggiare è vista la stagione fare anche qualche tuffo!

L'ultimo posto disponibile sarà in dinette.

No Departures available

Boat & Classes of Service

Jeanneau 45 - 2005

Type

Sailboat

Length

13.7 m.

Toilets

2

Cabins

4

boat image 0boat image 1
boat image 2
boat image 3

8+

Show all

Our itinerary

Our trip starts here:

San Vincenzo, LI, Italia.

Check-in: 5:00 PM

Our trip ends here:

San Vincenzo, LI, Italia.

Check-out: 2:00 PM

What's included in the price

•

Boat equipment and facilities

    Final cleaning

•

Onboard staff

    Skipper

What you'll have to pay during the experience

Below are the additional expenses you will incur during the experience.

Common Fund

€50 - €150 Per person

    Galley

    Mooring fees

    Fuel (boat/tender)

What's NOT included in the price

Below are the services that are not included in the price of the experience, including any available optional services that you may pay directly to the organiser (we advise you to inform the organiser prior to departure in case you wish to purchase such services and arrange the payment terms directly with him).

Excluded

    Meals/drinks consumed ashore

    Flights or Transfers from/to the destination

The organiser reviews

avatar image

Organised by:

Marco G.

Member since 2021 -

Organisation

Italian

Spanish

English

5.0/5

out of

1

review

Skipper

avatar image

Gone with the Wind on Elba

09/11/2023

Martina M.

-

Italy

Siamo appena rientrati da un we F A N T A S T I C O che non poteva andare meglio! Marco, preparato, solare e irriverente al punto giusto ci ha permesso di cogliere tutte le bellezze che la vita di barca ti può dare, la sua magia e la sensazione di libertà che non puoi capire se non la provi. Aria, una Janneau 45, una chicchetta a parer mio, con a bordo tutto quel che serve per farti sentire come a casa. Quindi che dire, a quando la prossima uscita?

Let's talk Sailsquare!

HuffpostSailing todayYahoo!

Secure payments

MastercardVisaGoogle PayApple Pay

© 2025 Sailsquare Srl SB • All rights reserved - VAT IT07860990964