header cover

Discovering Capraia and Corsica in 4 days from San Vincenzo

Next Departure:

July 22, 2024

France:

Corsica

Duration:

4 days - 3 nights

Max number of passengers:

6 people

Available:

July - August

Suitable for travellers:

> 11 years

Boarding from:

San Vincenzo

What's included

Cancellation policy

avatar image

Super!

Organised by:

Andrea G.

Member since 2016 -

Private

Italian

Spanish

French

avatar placeholder

1 traveller has booked this experience

This experience, in a nutshell

The opportunity to discover Capraia and North East Corsica in just 4 days , enjoying the sea navigation and the natural beauty of the 2 islands starting comfortably from Tuscany

Starting from

€400

4 days - 3 nights

experience image 0experience image 1
experience image 2
experience image 3

11+

Show all

Boat & Classes of Service

Jeanneau Sun Odyssey 44 - 1991

Type

Sailboat

Length

13.3 m.

Toilets

2

Cabins

4

boat image 0boat image 1
boat image 2
boat image 3

9+

Show all

Our itinerary

Our trip starts here:

San Vincenzo.

Check-in: 10:00 AM

Our trip ends here:

San Vincenzo.

Check-out: 6:00 PM

Our itinerary

We will start from San Vincenzo trying to take advantage of the mistral often present by sail. We will arrive in the afternoon in Capraia where we will be able to take a swim in the crystal clear waters of the island. after aperitif and dinner. Night at anchor.

The next day we set sail for Corsica , which we reached in 3 hours. we will visit the surroundings of Cap Corse such as the islet of Giraglia, the beach of Barcaggio or Santa Maria. In the evening we can go down to Macinaggio for an aperitif. Night at anchor.

On Wednesday we will stay in Corsican waters and then return to Capraia. After a nice swim, we will be able to enter the port or stay at anchor and go ashore for an aperitif or a fish dinner.

Finally, on Thursday, in the middle of the day, we return to San Vincenzo where we will disembark at 6 pm

Frequent questions

The organiser reviews

avatar image

Super!

Organised by:

Andrea G.

Member since 2016 -

Private

Italian

Spanish

French

4.9/5

out of

23

reviews

Organiser

Boat

Destination

avatar image

Mini Cruise from San Vincenzo (LI) to Capraia and Corsica

07/14/2024

Giorgia A.

-

Italy

Abbiamo trascorso una vacanza indimenticabile a bordo della barca Calypso, grazie ad Andrea, skipper - doge, che si è rivelato il vero re della barca. Andrea è un ottimo skipper: pacato e calmo, sa mantenere la barca sotto controllo con un occhio sempre vigile. La barca, vissuta e ben curata, ti fa sentire subito a casa. Siamo state accolte calorosamente con vino, binocoli per ammirare il panorama e musica di sottofondo che ha reso l’atmosfera ancora più piacevole. Il mare ci ha regalato un luglio soleggiato e temperato, ideale per la navigazione. Le tappe a Capraia e in Corsica sono state una vera rivelazione. Questi piccoli gioielli cittadini meritano assolutamente di essere visitati. Durante il viaggio, abbiamo avuto il piacere di conoscere Alessio, l’amico d'infanzia di Andrea, soprannominato l'amico del doge. Alessio è stato un piacevole compagno di viaggio e un valido secondo copilota. Questa è la seconda volta che faccio questa vacanza e non posso che consigliarla a tutti coloro che desiderano rilassarsi, lasciare i pensieri a terra e saper guardare OLTRE!
avatar placeholder

Slow Sail from Tuscany sailing towards Capraia and Corsica

08/23/2023

Lorenza M.

-

Italy

Grazie Comandante Andrea ????per questi giorni meravigliosi . Andrea con i suoi silenzi scanditi da un ironia tagliente ed intelligente ci ha accompagnati (e sopportarti ????????????) tra spiaggia e calette meravigliose facendoci scoprire chicche di ogni posto . Sole mare vento risate e Pastis … what else ?
avatar image

Slow Sail from Tuscany sailing towards Capraia and Corsica

08/20/2023

Fabrizio S.

-

Italy

Scoprire la barca a vela con Andrea è un'esperienza unica. Il comandante sa padroneggiare ogni situazione, gestire a modo le esigenze di tutti i partecipanti e rendersi disponibile a insegnare tutti i segreti della vela. È stata un'esperienza unica e lo ringraziamo per quello che ci ha fatto vivere. Sei e resterai per sempre nel nostro cuore Comandante. Fabrizio e Mariana
avatar placeholder

Slow Sail from Tuscany sailing towards Capraia and Corsica

07/30/2023

Maria Grazia C.

-

Italy

Se l'occasione di un viaggio in barca a vela è quella di ritrovarsi, ondeggiando fra solitudine e socialità, questo viaggio sulla barca di Andrea è stato introspettivo, riflessivo e veramente particolare: imparare a guardarsi, guardando gli altri. Grazie Andrea di essere un ottimo marinaio e una persona non comune, né banale. Grazie ai miei improbabili e ottimi compagni di viaggio. Grazie ai meravigliosi luoghi che abbiamo incontrato.

Let's talk Sailsquare!

HuffpostSailing todayYahoo!

Secure payments

MastercardVisaAmerican ExpressApple pay

© 2023 Sailsquare Srl SB • All rights reserved - VAT IT07860990964